Welcome to my Blog or I would rather say to my Home Page. The content here is mostly for my own use, i. e. to organize my interests/hobbies and to make it possible to recap what I have found is of interest for me. Some of it may also be of interest for you and I will be glad to share it. As you can see this Home Page has somewhat a focus on amateur radio/amateur astronomy & satellite. That is because my main hobby is or has been Astronomy,Satellite, Amateur Radio with my callsign 9W2DDA.Sometimes it is watching or digital photography.Digital Product It depends on my mood of the day. That is why the content here has a widespread focus on little here and there. My name is Dr.Mohd Anuar and I live in Cenang Beach Langkawi Island District 1979-2022,Moving Kuala Muda District (Tikam Batu, Sungai Lalang, Sungai Layar, Sungai Petani, Gurun) Black History Happened 2020-2022 My Shophouse, Has Been Transferred Due To The Struggle Of Inheritance, And My Shophouse Was Demolished By The Al Ehsan Mosque, Without Proper Compensation.

Khamis, 5 September 2019

Pergi Kursus,Belajar,Kajian,Teknikal
Walaupun Tak Faham Bahasa Thai-Jawa,Faham Bahasa Indon Usaha Bagi Faham Teori Dan Kerja.Balik Mai Asah Sampai Ke Pagi Dah Bukan Mudah Bawah Masuk 10 Kaki.Semuanya Bermula Dari Forum Satcrazy.
Sama Jugak Bab Radio Teori Elektronik,Teknikal Dan Kajian DIY Antena Serta Melabur Rig UHF-VHF-HF,Low Band,Microwave Band,Horn,HAARP Kita Bukan Dari ITM,JTM Tapi Minat Dalam Bidang ini Perabis Duit utk Ilmu.
Walaupun Kami Bukan ATM,PDRM Tapi Kami Berkongsi Teknologi Analog Dan Digital Radio Komunikasi.
Balik Bidang Astronomi Bermula Lawatan Abg Teh ( Keluarga Isteri ) Mhd Fairos Asillam,Kayzack Agensi Angkasa Dan 2 Lagi Prof UKM Bertandang Kerumah Sbb Utama Pelbagai Parabola,Antena Kat Balkoni.Masa Itu Masuk Forum Falak.Hanya Sehelai Peta Bintang (skymap) Bermula Kajian Daripada Buku,Online Dengan Bantuan Rakan Forum (Prof) Indonesia,Dr.Chong (USM) Prof Hasnol (USM),Prof Lisa Harvey (Australia).Kami Berkongsi.
Bicara ilmu Satelit,Radio Komunikasi,Astronomi Kalau Belajar Nak Tahu,Online,Google Atau Nak Jimat,Cari Makan Part Time Buat Sakit Ja..Kalau Terjadinya Masalah Teknikal.Lost Pendidikan Geografi Dan M3(Matematik).
Berjumpalah Dengan Guru,Tenaga Pengajar.
PERBEZAAN KAJIAN,ILMU,PENGALAMAN DENGAN HOBI,PART TIME CARI IMBUHAN.

Tiada ulasan: